Varför har jag fått ett brev från Svenska Domäner Hosting AB?

Nedan följer en lista på möjliga brev du kan ha fått från oss.

Faktura

Om du inte känner igen artiklarna på fakturan eller om du vet att du inte har beställt någonting från Svenska Domäner, anmäl missbruk av er identitet till Polisen. Efter du gjort anmälan, kontakta oss via e-post till ekonomi@svenskadomaner.se så gör vi vad vi kan för att hjälpa er.

Om en faktura inte är betald på förfallodagen, skickas det ut en påminnelsefaktura en vecka efter förfallodatum med en tilläggsavgift om 60 kr eller 200 kr beroende på om du är en privatperson eller företräder ett företag. Läs mer om skillnaderna nedan.

För pappersfakturor tillkommer en avgift om 45 kr, du kan ändra till PDF-faktura som skickas via e-post för att slippa den extra kostnaden, alternativ betala med kort.

Privatpersoner

Följande tillämpas för privatpersoner, registrerade med personnummer.

Påminnelse 

Påminnelsen skickas en vecka efter ursprungsfakturans förfallodatum om du inte har betalat en faktura, med en tilläggsavgift om 60 kr.

Inkasso

Om påminnelsen inte betalas senast på dess förfallodatum, skickas det ut ett inkassokrav en vecka efter påminnelsens förfallodatum med en tilläggsavgift om 180 kr.

Inkassokrav är den sista påminnelsen för privatpersoner och om inte den betalas senast på förfallodatum, skickas ärendet vidare till Kronofogdemyndigheten.

Företag

Följande tillämpas för företag, registrerade med organisationsnummer.

Påminnelse 1

Påminnelse 1 skickas en vecka efter ursprungsfakturans förfallodatum om du inte har betalat en faktura.

Påminnelse 2

Om påminnelse 1 inte betalas senast på förfallodatum, skickas Påminnelse 2 ut en vecka efter Påminnelse 1 förfallodatum med en tilläggsavgift om 250 kr.

Detta är den sista påminnelsen för företagskunder och om inte den betalas senast på förfallodatum, skickas ärendet vidare till Kronofogdemyndigheten.

Betalningsinformation

En pappersfaktura betalas via bankgiro. När den väl har skapats går det inte att ändra betalningsmetod till kort och betala via Kundcenter med ett kort.

Säkerställ att du vid betalning anger korrekt referensnummer och bankgironummer, angivna på fakturan.

Observera att det kan ta en till tre arbetsdagar innan er betalning har bokförts.

Du kan kontrollera betalningsstatus och relaterad information för fakturan, i Kundcenter:

  1. Navigera till avins huvudsida med hjälp av referensnumret på mottagen faktura.
  2. Se betalningsstatus eller annan information så som förfallodatum eller bokförda transaktioner på huvudsidan.

Hjälpte artikeln dig?

Denna artikel har inte blivit rankad ännu.

Logga in för att ge oss feedback


Bearbetar...