Varför fungerar inte min E-post/Mail?

Det kan finnas många orsaker till att en e-postadress inte fungerar. Se nedan de vanligaste orsakerna och hur de åtgärdas. Om inget av följande beskriver ert problem, vänligen kontakta supportavdelningen genom att öppna ett supportärende i Kundcenter eller mejla till support@svenskadomaner.se.

Tilläggstjänsten eller domänen är inte förnyad och har inaktiverats

Se hur ni betalar en avisering här. När betalningen är genomförd kommer tjänsten att aktiveras omgående.

E-post studsar tillbaka till avsändaren

Kontrollera om ert utrymme på servern är fullt.

Hur åtgärdar jag detta?

  1. Navigera till tilläggstjänstens huvudsida (den ni använder för e-postadressen)
  2. Skrolla ner till sektionen Kontrollpanel och klicka på den gula knappen "Kontrollpanel".
  3. Skrolla ner till sektionen Email och klicka på "E-postkonton".
  4. En lista med alla era adresser visas i sektionen E-postkonton.
    Om listan är stor (>10) gör följande för att hitta en adress:
    • Ange exakt adress i sökfältet ovanför listan.
    • Använd länkarna under listan för att se nästa 10 adresser i listan.
    • Ändra antal i Paketstorlek filtret i det högra hörnet ovanför listan. Antalet ni väljer avser antalet adresser ni kan se i samma vy.
  5. När ni har identifierat den önskade adressen kontrollera värdet för "Användning/Kvot/%" i adressraden. Om mätaren är röd, behöver ni logga in i webmail och frigöra utrymme genom att radera e-postmeddelanden som inte behöver sparas på servern. Tänk på att ni även behöver tömma "Papperskorgen" för att frigöra utrymme.



Mitt e-postprogram kan inte hämta e-post från servern och jag kan inte heller logga in i webmail

Om ni har försökt att logga in i servern med felaktiga uppgifter flera ggr har ert IP nummer av säkerhetsskäl blockerats i serverns brandvägg.

För att ta bort en eventuell blockering behöver ni kontakta vår supportavdelning genom att öppna ett supportärende i Kundcenter eller skicka ett mejl till support@svenskadomaner.se .

Ange IP-blockering i ämnesraden och skicka ert ip nummer till supportavdelningen.

Klicka på följande länk för att få fram ert IP nummer https://www.svenskadomaner.se/ip

Avsändarna får ett meddelande om att min adress inte finns

Om ni nyligen har pekat om er domän mot annan leverantörs namnservrar har er koppling till tjänsten hos Svenska Domäner inaktiverats. Kontakta administratören av de nya namnservrarna för att ställa in följande MX post:

dindomän  IN  MX   mail.svenskadomaner.se  10

69% tycker att artikeln var hjälpsam.

Logga in för att ge oss feedback


Bearbetar...