-
Användarvillkor
-
Databas
-
DNS
- Hur aktiverar jag DNSSEC för min domän?
- Hur ändrar man säkrast DNS med DNSSEC aktiverat?
- Hur ångrar jag en uppsägning?
- Hur återaktiverar jag mitt inaktiverade abonnemang?
- Hur återställer jag mitt uppsagda abonnemang?
- Hur åtgärdar jag DNS problem?
- Hur exporterar jag DNS-data/vidarebefordringar?
- Hur hanterar jag DNS zonen för min domän?
- Hur importerar jag DNS-data/vidarebefordringar?
- Hur inaktiverar jag automatisk förnyelse av mitt abonnemang?
- Hur inaktiverar jag DNSSEC för min domän?
- Hur kan jag visa/ändra namnservrar för min domän?
- Hur lägger jag till DNSSEC DS-post för min domän?
- Hur navigerar jag till tilläggstjänstens huvudsida?
- Hur säger jag upp en domän / tjänst?
- Hur uppgraderar jag min tilläggstjänst?
- Kan jag hantera DNS för min domän?
- Vad är DNS?
- Vad är DNSSEC?
- Vad är en multidomäntjänst?
- Vad är ett abonnemang av en domän/tilläggstjänst?
- Vad är ett Domänkonto?
- Vad händer efter min beställning?
- Vad händer med min domän/tjänst när jag säger upp mitt abonnemang?
- Vad händer när systemet inaktiverar mitt abonnemang?
- Vad händer om jag inte betalar för mitt abonnemang?
- Varför får jag varningsmeddelanden gällande inaktivering av mitt abonnemang?
- Show Remaining Articles ( 12 ) Collapse Articles
-
Domäner
- Hur ångrar jag en uppsägning?
- Hur ansluter jag en domän till en tilläggstjänst?
- Hur ansluter jag min domän till en annan tilläggstjänst?
- Hur återaktiverar jag mitt inaktiverade abonnemang?
- Hur återställer jag mitt uppsagda abonnemang?
- Hur åtgärdar jag DNS problem?
- Hur exporterar jag DNS-data/vidarebefordringar?
- Hur flyttar jag en domän från Svenska Domäner till en annan registrar?
- Hur flyttar jag min domän till er?
- Hur hanterar jag DNS zonen för min domän?
- Hur importerar jag DNS-data/vidarebefordringar?
- Hur inaktiverar jag automatisk förnyelse av mitt abonnemang?
- Hur kan jag visa/ändra namnservrar för min domän?
- Hur man byter från Premium till Billiga domännamn?
- Hur navigerar jag till domänsidan i Kundcenter?
- Hur säger jag upp en domän / tjänst?
- Hur uppdaterar jag mina kontaktuppgifter och (Whois) information för registrerade domäner?
- Jag vill förnya mitt abonnemang för en längre period, hur gör jag?
- Kan jag byta namn på min domän?
- Kan jag hantera DNS för min domän?
- Kan jag överlåta ett domännamn till någon annan?
- Kontaktadressen på mitt kundkonto gäller inte längre, hur uppdaterar jag den?
- Parkerad domän (Alias) jämfört med Tilläggsdomän (Hemsida)
- Vad är ett abonnemang av en domän/tilläggstjänst?
- Vad är skillnaden mellan Premium och Billiga domäner?
- Vad händer efter min beställning?
- Vad händer med min domän/tjänst när jag säger upp mitt abonnemang?
- Vad händer när systemet inaktiverar mitt abonnemang?
- Vad händer om jag inte betalar för mitt abonnemang?
- Varför får jag varningsmeddelanden gällande inaktivering av mitt abonnemang?
- Varför har det tillkommit en massa konstiga tecken i mitt domännamn?
- Varför har jag olika priser för mina domäner?
- Varför står min domän fortfarande som "ledig" efter att jag lagt min order?
- Show Remaining Articles ( 18 ) Collapse Articles
-
E-post
- Generella inställningar för externa e-postprogram
- Hur aktiverar du ett autosvar?
- Hur ångrar jag en uppsägning?
- Hur återaktiverar jag mitt inaktiverade abonnemang?
- Hur återställer jag mitt uppsagda abonnemang?
- Hur byter jag lösenord för en e-postadress?
- Hur hanterar du SpamExperts karantänrapporter?
- Hur inaktiverar jag automatisk förnyelse av mitt abonnemang?
- Hur lägger jag till en signatur i mina e-postmeddelanden?
- Hur många e-postmeddelanden kan jag skicka per timme?
- Hur navigerar jag till tilläggstjänstens huvudsida?
- Hur säger jag upp en domän / tjänst?
- Hur skapar jag en e-postadress?
- Hur uppgraderar jag min tilläggstjänst?
- Jag kan inte ansluta till min inkommande eller utgående e-postserver
- Vad är en multidomäntjänst?
- Vad är ett abonnemang av en domän/tilläggstjänst?
- Vad är skillnaden mellan "POP" och "IMAP"?
- Vad händer efter min beställning?
- Vad händer med min domän/tjänst när jag säger upp mitt abonnemang?
- Vad händer när systemet inaktiverar mitt abonnemang?
- Vad händer om jag inte betalar för mitt abonnemang?
- Var kan jag läsa min E-post?
- Varför är min IP blockerad för e-posttjänsten?
- Varför får jag varningsmeddelanden gällande inaktivering av mitt abonnemang?
- Varför fungerar inte min E-post/Mail?
- Show Remaining Articles ( 11 ) Collapse Articles
-
E-postkonfiguration
-
Ekonomi
- Hur aktiverar eller inaktiverar jag funktionsgaranti?
- Hur ändrar jag från pappersfaktura till pdf-faktura?
- Hur anger jag en särskild Faktureringsadress?
- Hur avregistrerar jag mitt kort?
- Hur betalar jag en avisering?
- Hur hittar jag till mina avier?
- Hur navigerar jag till huvudsidan för en avisering?
- Hur registrerar jag ett nytt kort för återkommande betalningar?
- Jag har betalat för mycket på en faktura, hur får jag tillbaka det överskridande beloppet?
- Jag har mottagit en Faktura från Svenska Domäner
- Kan jag få en kopia på min faktura?
- Kan jag slå ihop alla mina abonnemang till en gemensam avisering?
- Mina fakturor/avier skickas till fel adress, hur ändrar jag adress?
- Vad är funktionsgaranti?
- Vad är skillnaden mellan en pappersfaktura och en PDF-faktura?
- Vad innebär 30 dagars återbetalningsgaranti?
- Varför har jag fått en faktura?
- Varför har jag fått en notifiering om aktiverad funktionsgaranti?
- Varför har jag fått en notifiering om förfallet kort?
- Varför har jag fått ett brev från Svenska Domäner Hosting AB?
- Varför kan jag inte betala med Faktura?
- Vilka betalningsmetoder godtar ni?
- Vilken adress skickas mina fakturor/avier till?
- Show Remaining Articles ( 8 ) Collapse Articles
-
Formulär
-
Kalender, Kontakter, ActiveSync
- Android - synka kalender, kontakter och e-post
- Hur hanterar man adressboken i SOGo webbmail?
- Hur hanterar man kalender i SOGo webbmail?
- Hur importerar man en adressbok i SOGo webmail?
- Hur skapar jag en delad brevlåda i SOGo webmail?
- iPhone - synka kalender, kontakter och e-post
- Mac mail (iOS) - synka kalender, kontakter och e-post
- Outlook (iOS) - synka kalender, kontakter och e-post
- Outlook (Windows) - synka kalender, kontakter och e-post
- Thunderbird - synka kalender, kontakter och e-post
-
Mitt kundcenter
- Hur navigerar jag till domänsidan i Kundcenter?
- Hur navigerar jag till huvudsidan för en avisering?
- Hur navigerar jag till tilläggstjänstens huvudsida?
- Hur uppdaterar jag mina kontaktuppgifter och (Whois) information för registrerade domäner?
- Hur uppgraderar jag min tilläggstjänst?
- Jag får inte några e-postmeddelanden från er, varför?
- Jag har fyllt i rätt inloggningsuppgifter, varför kan jag ändå inte logga in på cPanel?
- Jag har glömt mitt lösenord?
- Kan jag byta lösenord för mitt konto?
- Kontaktadressen på mitt kundkonto gäller inte längre, hur uppdaterar jag den?
- Vad används min kontaktadress till?
- Varför ska jag uppgradera till en ny tilläggstjänst?
-
Säkerhet
-
SitePro Hemsidebyggare
- Hur aktiverar jag Google Maps i SitePro?
- Hur ändrar jag storlek på min bild i SitePro?
- Hur använder jag SitePro hemsidesbyggare?
- Hur byter jag bakgrund i SitePro?
- Hur gör jag min hemsida responsiv i SitePro?
- Hur lägger jag till sociala knappar i SitePro?
- Hur lägger man till en fil (t.ex. .pdf, .docx, .xlsx, .mp3, .gif, etc.) på hemsidan med SitePro?
- Hur lägger man till Google Analytics och Search Console (Webmaster Tools) med SitePro?
- Hur man skapar e-butik med SitePro?
- Hur stor bild ska jag använda för min bakgrund i SitePro hemsidesbyggare?
- Varför kan jag inte lägga till nya objekt i Bred/Surfplatta/Telefon versionerna av min SitePro-hemsida?
-
SSL-certifikat
-
Webbhotell / hemsida
- E-Handel (Electronic Commerce)
- Hur ändrar jag PHP version?
- Hur ångrar jag en uppsägning?
- Hur återaktiverar jag mitt inaktiverade abonnemang?
- Hur återställer jag mitt uppsagda abonnemang?
- Hur inaktiverar jag automatisk förnyelse av mitt abonnemang?
- Hur installerar jag program med funktionen 1-Klicksinstallation?
- Hur man installerar Wordpress med 1-Klick-Install?
- Hur navigerar jag till tilläggstjänstens huvudsida?
- Hur säger jag upp en domän / tjänst?
- Hur skapar jag ett FTP konto?
- Hur uppgraderar jag min tilläggstjänst?
- Jag har uppdaterat min hemsida, varför visas inte ändringarna?
- När jag besöker min hemsida är allt jag ser en filstruktur?
- Vad är en multidomäntjänst?
- Vad är ett abonnemang av en domän/tilläggstjänst?
- Vad är ett webbhotell?
- Vad händer efter min beställning?
- Vad händer med min domän/tjänst när jag säger upp mitt abonnemang?
- Vad händer när systemet inaktiverar mitt abonnemang?
- Vad händer om jag inte betalar för mitt abonnemang?
- Varför får jag varningsmeddelanden gällande inaktivering av mitt abonnemang?
- Varför kan jag inte nå min hemsida?
- Vilken plattform ska jag välja för min webbshop?
- Show Remaining Articles ( 9 ) Collapse Articles
-
Weebly Hemsidesbyggare
- Hur ändrar jag eller raderar ett blogginlägg i Weebly?
- Hur ändrar jag i sidfoten i Weebly?
- Hur ångrar jag en ändring jag gjort i Weebly?
- Hur anpassar jag bakgrunden i Weebly?
- Hur anpassar jag färger i ett tema i Weebly?
- Hur anpassar jag sidhuvudet i Weebly?
- Hur använder jag innehållselement i Weebly?
- Hur använder jag ljudspelaren i Weebly?
- Hur avpublicerar jag min hemsida i Weebly?
- Hur börjar jag bygga min hemsida med Weebly?
- Hur byter jag och hanterar teman i Weebly?
- Hur flyttar jag och ordnar kolumner i Weebly?
- Hur förbättrar jag hemsidans ranking på sökmotorer med Weebly?
- Hur hanterar jag sidor i Weebly?
- Hur kan jag ändra e-postadress i mitt kontaktformulär i Weebly?
- Hur kommer jag igång med mobilappen?
- Hur laddar jag upp video-klipp i HD med Weebly?
- Hur lägger jag till avsnitt på hemsidan i Weebly?
- Hur lägger jag till bilder på hemsidan med Weebly?
- Hur lägger jag till en färg-gradient som bakgrund med Weebly?
- Hur lägger jag till en kalender på min hemsida med Weebly?
- Hur lägger jag till en logotyp på min hemsida med Weebly?
- Hur lägger jag till online-bokning på min hemsida med Weebly?
- Hur lägger jag till sociala knappar på min hemsida med Weebly?
- Hur länkar jag till filer och sidor i Weebly?
- Hur navigerar jag i Weebly, var hittar jag olika funktioner?
- Hur publicerar jag hemsidan med Weebly?
- Hur skapar jag en egen 404-sida med Weebly?
- Hur skapar jag en hemsida på flera språk med Weebly?
- Hur skapar jag en Läs mer-länk i Weebly?
- Hur skapar jag ett blogginlägg med Weebly?
- Hur skapar jag sidor och en meny i Weebly?
- Hur sparar jag mitt arbete i Weebly?
- Hur startar jag en blogg med Weebly?
- Hur väljer jag och ändrar font eller typsnitt med Weebly?
- Hur verifierar jag min Weebly-hemsida i sökmotorer?
- Jag har laddat ner Weebly appen men når inte min hemsida, hur loggar jag in?
- Varför får jag inga inkomna svar på mitt kontaktformulär i Weebly?
- Varför kan jag inte ladda upp bilder eller filer i Weebly?
- Varför ser jag inte min hemsida i Weebly appen?
- Weebly?
- Show Remaining Articles ( 26 ) Collapse Articles
Hur ansluter jag min domän till en annan tilläggstjänst?
Anslutning av domän till en annan tilläggstjänst innebär att ni överför all befintlig data och konfiguration relaterad till den domänen från befintlig tilläggstjänst till en annan tilläggstjänst.
En sådan åtgärder kommer att generera ett oundvikligt driftstopp för de tjänster som är relaterade till den domänen så som DNS, e-post eller er hemsida på grund av flytt av data. Tidslängden för driftstoppet kommer att anges bredvid varje överföringsalternativ. Det är därför viktigt att alltid kontrollera om uppgradering av befintlig tilläggstjänst är ett bättre alternativ än flytt till annan tilläggstjänst eftersom uppgradering inte medför några driftstopp.
I de flesta fall, är anslutning till en ny tilläggstjänst det bästa alternativet, särskilt med tanke på de ekonomiska fördelarna med multidomäntjänster.
- Navigera till domänsidan.
- Kontrollera vilken tilläggstjänst domänen är ansluten till och nuvarande roll i tilläggstjänsten.
Baserat på ovanstående är följande alternativ tillgängliga:
Flytt till annan tilläggstjänst av domän som är ansluten till domänkonto
Domänkonto hanterar DNS och e-post / webb vidarebefordringar.
Eftersom datamängden i samband med denna tjänst är lätt att flytta, är detta alternativ endast kundens ansvar. Nedan finner ni förklaring som hjälper er att genomföra denna flytt.
Hur återansluter jag?
- Exportera säkerhetskopiera data från domänkontot (om det finns några viktiga poster).
- Avsluta domänkonto.
- Anslut domänen till en befintlig multidomäntjänst.
Det räcker med att ansluta domänen som Parkerad domän, men om ni planerar att använda webbtjänsten för denna domän behöver ni säkerställa att den befintliga Multidomäntjänsten har stöd för detta och att domänen kan anslutas som Tilläggsdomän. Om den inte har stöd för detta, måste den befintliga Multidomäntjänsten uppgraderas. - Importera återställ data från tidigare domänkonto i Parkerad / Tilläggsdomän.
- Kontrollera att domänens DNS konfiguration är korrekt.
Observera att DNS ändringen kan orsaka driftstopp av tjänster knutna till domänen under upp till ett dygn.
Tidslängden för driftstoppet kan beräknas ytterligare beroende på om namnserverbyte sker och hur lång tid import av data tar.
Flytt av domän till ny tilläggstjänst i alla andra fall
Detta är ett mer komplext scenario där andra tjänster så som e-post och / eller hemsida behöver flyttas till den nya tjänsten. Vid en sådan flytt är Svenska Domäner ansvariga för flytt av befintlig data.
Innan ni kontaktar support är det alltid bra att kontrollera om den nya Multidomäntjänsten ni vill flytta domänen till har stöd för alla tjänster (DNS, e-post och / eller web) er domän använder sig av i nuvarande anslutna tilläggstjänst. Om den inte har stöd för alla tjänster behöver ni uppgradera Multidomäntjänsten till en som har stöd för det ni behöver , i annat fall kan inte Multidomäntjänsten användas som mål för flytten av er domän.
Kunden uppmanas att kontakta supporten och ge följande information:
- vilken domän ska anslutas,
- vilken Multidomäntjänst domänen ska anslutas till,
- hur ska domänen anslutas till Multidomäntjänst. Om domänen inte har en hemsida publicerad i nuvarande tilläggstjänst kan den anslutas som Parkerad domän (alias) i annat fall måste den anslutas som Tilläggsdomän (hemsida).
Svenska Domäner kommer att återkoppla till er om ytterligare information behövs samt för att meddela tidsram för när flytten kommer att genomföras. I detta fall kan driftstoppet vara upp till en timme, beroende på mängden data som flyttas.
Relatarade artiklar